loading...
دنیای فیلم و سریال
admin بازدید : 222 سه شنبه 09 تیر 1394 نظرات (0)

 

برگزاری مراسم سالروز بمباران شیمایی سردشت + تصاویر

به گزارش کوردپیام به نقل از بُلفَت، نماینده مردم سردشت پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ساله و با برگزاری چنین مراسم درخوری از مقام شامخ شهدای 7 تیر تجلیل می شود گفت: در این روز دهها شهید و هزاران جانباز شیمیایی و همچنین شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

رسول خضری با اشاره به وجود بیش از 75 هزار مصدوم شیمیایی در کشور، افزود: از سه قوه انتظار داریم نسبت به قانون تصویبی مجلس در سال 89 که دولت را مکلف به احراز جانبازی مصدومان بمباران شیمیایی سردشت و همچنین نقاط دیگر کشور می کرد اقدام عاجل به عمل آورد.

وی اظهار کرد: از دولت می خواهیم نسبت به طرح دعوا در مجامع و دادگاه ههای بین الملل از جمله دادگاه لاهه در راستای اجرای این قانون تصویبی نیز اقدام کند.

وی سکوت مجامع بین الملل در خصوص فاجعه سردشت را دلیل تکرار شدن این جنایت در حلبچه عنوان کرد و گفت: اگر در خصوص بمباران شیمیایی سردشت مجامع جهانی سکوت نمی کردند ما هم اکنون شاهد بمباران وحشیانه صدام در زمستان 1366 در شهر شهید حلبچه نبودیم و سکوت آنها بود که صدام را گستاخ تر کرد.

خضری تنها شعار مردم سردشت را صلح دانست و از مسئولان عالی رتبه کشور درخواست کرد: سردشت را بعنوان شهر صلح و منطقه آزاد گردشگری معرفی کنند و این شهر را در تقویم رسمی کشور در روز 7 تیر به نام شهر صلح معرفی و ثبت کنند.

وی خواستار رسمی شدن مرز کیله و همچنین تقویت معابر مرزی که تاثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم دارند شد و از رییس جمهور درخواست کرد نسبت به اعطای مجوز منطقه آزاد تجاری به سردشت و پیرانشهر بعنوان هدیه ای اقدام کند تا از آلام بی پایان مصدومین شیمیایی کاسته شود.

امیدواریم در 7تیر سال 95 بتوانیم دستاورد این سفر را به سردشت ببینیم

سرپرست فرمانداری سردشت نیز در این مراسم در رابطه با کثرت آمار شهدای سردشت نسبت میزان جمعیتش گفت: بعد از نجف آباد در استان اصفهان، سردشت دومین شهری است که بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است.

عزیز حسنی سردشت را اولین شهر مسکونی شیمیایی جهان خواند و گفت: مردم شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس دین خودشان را به این نظام ادا کرده اند و امروز نوبت ماست که جواب انها را با کارهای عمرانی و غیره بدهیم.

به گفته وی شهر سردشت از محرومیت مضاعف و عدم امکانات رنج می برد و نگاه ویژه دولت و مجلس را می طلبد.

وی خطاب به نایب رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: امیدوارم حضور شما مایه خیر و برکت برای شهروندان این شهر باشد و من بتوانم سال دیگر عملکرد و نتایج این سفر را خدمت این مردم گزارش دهم.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت نیز از دیگر سخنرانان این مراسم، اظهار کرد: سردشت اولین شهری بود که 19 روز قبل از جنگ تحمیلی در 18 مهر سال 59 مناطق مسکونی آن 70 بار مورد بمباران هوایی گرفت و اولین شهر مسکونی شیمیایی شده جهان با 8063 مصدوم است.

اسدزاده افزود: اخرین حمله به مناطق مسکونی یکسال بعد از بمباران شیمیایی و آن هم بعد امضای قطعنامه، به مناطق مسکونی در این شهر بود که 11 شهید و 30 زخمی برجای گذاشت.

سردشت بعد 28 سال هنوز از عدم امکانات رنج می برد

وی با بیان گلایه ای از مسئولین گفت: 28 سال از جنایت هولناک بمباران شیمیایی سردشت می گذرد اما همچنان مکانی برای برگزاری اینچنین مراسمی درخور شهدا در این شهر وجود ندارد.

وی از اهدای یک قطعه زمین توسط شورا و شهردار سردشت برای احداث موزه خبر داد و گفت: از مسئولان درخواست می کنم اقدام لازم را برای فراهم کردن شرایط احداث موزه در سردشت آماده کنند.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت در خصوص وضعیت نابسامان شهر گفت: از میهمانان عزیز تقاضای اختصاص یک بودجه جهشی را دارم که مسئولان ذیربط بتوانند کارهای عمران و ابادانی بیشتری را انجام بدهند چون اگر با همین منوال پیش برود 2 سال دیگر سردشت به بن بست می رسد.

حضور رییس جمهور در سردشت منت نیست بلکه وظیفه است

اسدزاده خود را بازمانده 9 شهید شیمیایی عنوان کرد و خطاب به رییس جمهور از شناخت دو طرفه مردم سردشت با ایشان سخن راند و افزود: شما 20 روز پیش در رابطه با پرونده هسته ای و مذاکرات با گروه 5+1 مسئله سردشت و قربانی شدن آن با سلاح های کشتار جمعی را مطرح کردید اگر به استان ما سفر کردید بدانید شهر ما نیز استحقاق حضور شما را دارد و این منت نیست بلکه یک وظیفه بر گردن شما است.

اگر هر سال یک کار عمرانی در سردشت انجام می شد امسال 28 مین کار را جشن می گرفتیم

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم از عدم توجه به این شهر انتقاد کرد و گفت: امروز 28 مین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت است و اگر هر سال تنها یک کار برای این شهر انجام می شد اکنون 28 مین کار را جشن می گرفتیم.

حسن قشقاوی افزود: اگر تا امروز کار چندانی هم صورت نگرفته هنوز هم دیر نیست همچنانکه استاندار به شهردار سردشت دستور داده تا سال آینده تمام معابر سردشت بایستی آسفالت شوند.

وی در رابطه با رسمی کردن مرز کیله آمادگی خود را به عنوان معاون وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: چون این امر موضوع همه ارگان هاست باید تمام جوانب آن را بررسی کرد تا ببینیم چگونه می توان جوانانمان را در این راه مشغول به کار کرد.

قشقاوی حقوق بشر آمریکایی را دروغ خواند و گفت: در بحث بمباران شیمیایی سردشت 400 شرکت به صدام کمک کردند و اسنادی بالای 12 هزار صفحه از طریق وزرات خارجه تسلیم دادگاه لاهه شد اما تنها یک نفر هلندی را محکوم کردند و السلام.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر سخنرانان، با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز دستاورد گرانبهای مقاومت و ایستادگی ملت غیور ایران در روزهای گذشته است گفت: ملت ایران اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با حفظ وحدت اسلامی و همدلی و هم زبانی راه پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور را فراهم آورند.

مردم سردشت از هویت ایران اسلامی خود دفاع کردند

حجت السلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد با اشاره به مظلومیت و مقاومت مردم سردشت در مقابل جنایتکاران تحت حمایت قدرتهای شرق و غرب اظهار کرد: مردم غیور سردشت با ایستادگی در مقابل شدیدترین جنایتهای دشمنان از هویت ایرانی اسلامی خود دفاع کردند.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم آذربایجان غربی و منطقه سردشت بر ضرورت شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی در سردشت و رفع مشکلات مردم این شهر بویژه مصدومین شیمیایی تاکید کرد.

بیست و هشتیمن سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، معاون وزیر خارجه حسن قشقاوی، استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهدای استان، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر دکتر رسول خضری، و همچنین نماینده وزیر امور انفال و شهیدان و مسئولانی از اقلیم کردستان عراق و نیز حضور گسترده مردم در میدان سرچاوه برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2950
  • کل نظرات : 558
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 397
  • آی پی امروز : 198
  • آی پی دیروز : 153
  • بازدید امروز : 501
  • باردید دیروز : 435
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,417
  • بازدید ماه : 13,261
  • بازدید سال : 127,469
  • بازدید کلی : 3,962,932
  • کدهای اختصاصی
    پرتال تفریحی خبری کُردپاتوق . چت روم کردپاتوق . فیلم موزیک مستند
    جدیدترین ها