loading...
دنیای فیلم و سریال
فرهاد بازدید : 391 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

 

گزارشی از پیگیری مسائل و مشكلات شهرستان زیبای مهاباد(تعامل صمیمی مردم و مسئولان در مهاباد)

سلامی خدمت شما خواننده محترم با توجه به اینكه تعداد سایتهای خبری در شهر كم است.به همین دلیل به صورت خود جوش در روز سه شنبه(14 مرداد93) مطالب زیر را به ترتیب خدمت شورای اسلامی شهر مهاباد؛فرمانداری ویژه شهرستان مهاباد و نماینده محترم شهرستان مهاباد مطرح كردیم .

در صورت اشتباهات چاپی یا مشاهده ی اشتباهات در مورد اطلاع رسانی نادرست از شما عزیزان پوزش می طلبیم چون به واقعیت ما خبرنگار نیستیم .

به واقعیت قبل از حضور به هم رسانی با مسئولان شهری اصلا انتظار پاسخگویی نداشتیم؛اما آنچه شاهد بودیم غیر از تكریم ارباب رجوع و تعامل بسیار راحت و صمیمی مسئولان با مردم چیز دیگری نبود.

شرح مسائل مطرح شده:


1- عدم وجود سایت های خبری در شهر؛(تاقه دار؛مكریان؛روژ)سه سایتی كه هیچكدام فعالیت در خور شان شهروندان را نداشته و نتوانسته اند مهاباد را در فضای مجازی آنگونه كه شایسته است بشناسانند

  - ضعف قابل توجه مهاباد در فضای مجازی(غیر قابل مقایسه بودن ویكی پدیای مهاباد«یك منبع موثق جهت معرفی مهاباد»با ویكی پدیای سایر شهرها)

روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد: متاسفانه باید اعتراف كنیم كه شهرمان از لحاظ فضای مجازی فعالیت چندانی نداشته و همین موجب شده تا پیشنهاداتی به مسئولان شهری ارائه گردد.امیدواریم فعالان این عرصه را را جمع كرده و از ایده ها؛نظرات و انتقادات آنان بهره گیری كنیم.

خوشبختانه یك ساعت پس از اطلاع دادن این مسئله و با پیگیری مسئولان؛سایت تاقه دار بار دیگر به عرصه ی خبرگزاری برگشت و از همین جا موفقیت مدیران این سایتها را آرزومندیم.

2- پخش آنالوگ سیمای مركز مهاباد در تمامی روستاهای این شهرستان؛ افزایش ساعات پخش این شبكه؛ عدم پخش دیجیتال شبكه آذربایجان غربی در مهاباد و عدم آگاهی شهروندان مهابادی از اخبار كل استان

روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد:پخش آنالوگ در تمامی روستاهای شهرستان را پیگیری خواهیم كرد.پخش 10 ساعته ی شبكه ی مهاباد كافی به نظر میرسد و شهروندان با دو بار جستجوی مبدل دیجیتال خود می توانند شاهد پخش شبكه ی آذربایجان غربی نیز بر روی سیستم دیجیتال خود در مهاباد باشند.

3- احداث شهرك آزمایش؛ اخذ گواهینامه پایه یك در شهرستان مهاباد

در مورد احداث شهرك آزمایش هیچ جوابی از سوی مسئولان شاهد نبودیم.(امیدواریم دیگر سایتهای خبری این مسئله را رصد كنند).

عضو شورای اسلامی شهر و نماینده مردم مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی:از همان روزهای اول كاری خود بصورت جدی پیگیر اخذ گواهینامه ی پایه یك در مهاباد هستیم و در صورت رسیدن به نتیجه آن را اعلام خواهیم كرد.طبعا یكی از خواسته های برحق مردم مهاباد از مسئولان است.

4- شهرك سلامت زاگرس مهاباد

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد؛عضو شورای اسلامی و نماینده محترم مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی پاسخ می دهند:حاجی آقا عثمان احمدی (نماینده مهاباد)و آقای ذهابی(مسئول روابط عمومی فرمانداری مهاباد)هر دو به آقای دكتر مولودی اشاره داشتند كه در سرمایه گذاری روی این پروژه مهم و اساسی كارشكنی كرد.اما آقای حسینی(عضو شورای شهر)از آقای دكتر ابریشمی و مشكلات عدیده ای كه در سرمایه گذاری رو این مسئله وجود دارد بحث كردند.از جذب سرمایه گذار جدید نیز بحث شد اما آنچه مشخص بود از حرف های ایشان این بود كه مسئولان شهری تمامی توان خود و ظرفیت شهر را برای به ثمر نشستن این پروژه به كار بسته اند و انشاءالله در آینده ای نزدیك شاهد رونق عرصه ی توریسم درمانی در مهاباد خواهیم بود.

5- احداث ؛تجهیز وافزایش تخت های بیمارستان جایگزین

آقای حسینی عضو شورای اسلامی شهر:افزایش تعداد تخت های بیمارستان امام خمینی(ره)از مصوبه های سنوات قبل و در سفر وزیر محترم خانم وحیده دستجردی بوده اما تاكنون نسبت به آن پیگیری از سوی نماینده شهر صورت نگرفته است

حاجی آقا احمدی:هم اكنون كارهای مطالعاتی و مكان یابی آن را در دستور كار خود داریم و پس از آن وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

6- احداث بیمارستان تامین اجتماعی

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد:مكان یابی صورت گرفته است و به محض اتمام مناقصه این پروژه وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

7- احداث بیمارستان دانشگاه آزاد جهت اخذ رشته های پزشكی

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد:با توجه به احداث این تعداد بیمارستان در شهر مهاباد حتما دانشگاه آزاد مهاباد رشته های پزشكی را اخذ كرده و دانشجو خواهد پذیرفت.غیر از دانشگاه آزاد ما شاهد احداث دانشكده های دیگری همچون دانشكده پیراپزشكی خواهیم بود.

8- استفاده از نام هایی همچون كلانشهر مهاباد؛نگین شهر مهاباد و...

عضوشورای اسلامی شهر مهاباد و مسئول روابط عمومی فرمانداری مهاباد پاسخ می دهند:مهاباد در درجه بندی شهرداری های استان درجه9 است و تنها شهر استان كه لقب كلانشهر را به خود اختصاص داده است كلانشهر ارومیه است كه درجه 11 را دارد.اما القاب دیگر را جهت گویایی شهرستان شاید بتوان استفاده كرد.در پاسخ به این سوال كه آیا در جنوب استان آذربایجان غربی تنها مهاباد در شرف تبدیل شدن به كلانشهر است با توجه به الحاق و تبدیل خانگه و گوك تپه به شهر جواب مثبت را گرفتیم.

9- احداث مصلی در مهاباد

عضو شورای شهر مهاباد:در دست مطالعه جهت یافتن مكان مناسب هستیم.قبلا در نظر داشتند تا این مصلی در كنار نگین غرب مهاباد در خیابان استاد محمد قاضی احداث كنند اما با توجه به بار ترافیكی كه در این محدوده ایجاد می شد در نظر داریم در سه راهی سید نظام و به جای مسجد سید نظام و زمین كناری آن كه در دست اداره اوقاف است ؛احداث گردد.

10- احداث ورزشگاه پنج هزار نفری در داخل شهر مهاباد؛ تعویض نرده های ورزشگاه آزادی و صداوسیما؛ بررسی طرح ها ی سالیان دور(ساعت میدان استقلال)و تعویض یا تعمیر آنها

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد:این نوید را به ساكنان منطقه باغ شایگان خواهیم داد كه هم سالن موجود در پارك بلوار پرستار را تكمیل كنیم و هم اینكه این ورزشگاه را در زمین پشت بیمارستان امام خمینی(ره)احداث كنیم.در این راستا رای زنی هایی با آقای بنگینی نیز صورت گرفته است.در ادامه تصریح كردند كه  در نرده های ورزشگاه آزادی بایستی تغییر و تحولی صورت گیرد اما صداوسیما را چندان موافق نیستیم.

مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد:كار زیبایی است اگر نرده ها را نیز تعویض نمیكنند حداقل یك رنگ جدید خواهد توانست منظره ی شهر را دگرگون كند.

عضو شورای شهر:تغییر نام یا تغییر میادین سطح شهر بگونه ای است كه اگر تصمیم گرفته شود باید هفت خوان رستم را طی كرد.ما پذیرای هرگونه پیشنهادی از سوی شهروندان در خصوص هر مسئله ای در حوضه ی شهری هستیم.

11- پیگیری آكادمی پرسپولیس در مهاباد

عضو شورای شهر و مسئول روابط عمومی فرمانداری شهر:ما بر این باور هستیم كه نمی بایستی چنین مسائلی رسانه ای شود چونكه سبب افزایش سطح توقعات شهروندان میشود. پیگیری ما در مورد این آكادمی به بن بست خورد.

12- پیگیری مستمر طرح های آب رسانی از جمله سد قویطل؛تصفیه خانه و...

عضو شورای شهر و مسئول روابط عمومی و حاجی آقا عثمان احمدی پاسخ می دهند:به واقعیت تصفیه خانه قبلی پاسخگوی جمعیت فعلی شهر نبوده و تصفیه خانه قبلی برای جمعیت 30-60هزار نفری ساخته شده بد كه امروزه جمعیت ما بالغ بر245 هزار نفر است.سرمایه گذار این پروژه را با پیگیری های گسترده از شیراز به مهاباد آورده ایم.این سرمایه گذار یازدهیمن تصفیه خانه ی خود را در مهاباد احداث خواهد كرد.

13- احداث و راه اندازی تله كابین و مركز تفریحی گسترده در قطب گردشگری شمالغرب كشور

عضو شورای اسلامی شهر:تله كابین مهاباد را با سرمایه گذاری آقای توره در مهاباد راه اندازی خواهیم كرد كه در هشت ایستگاه خواهد بود و از كوه خزایی شروع شده و به سمت كمپ كوهنوردان سی كانیان و از آنجا به سمت جزیره حركت خواهد كرد.

چندی بعد از این گفته با اعتراض شدید رئیس هیت كوهنوردان مهاباد(آقای پهنایی)مواجه شدیم و با وجود تله كابین در این كمپ مخالفت نمود.

14- شهر اولین خلبان شهید دوران دفاع مقدس فرودگاه ندارد؛ مهابادیان خواهان میزبانی خلبانان و تیزپروازان هستند؛ فرودگاه در شهرهایی كه فاصله ی بیشتر از یكصد كیلومتر با شهر فرودگاه دار دارند می تواند احداث گردد. پس مهاباد می تواند فرودگاه داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد:در ابتدا ایشان با وجود فرودگاه (چه ملی؛بین المللی؛چه شكاری)مخالفت نمودند و مهاباد را شهری گردشگری معرفی نمودند نه نظامی.

در همین راستا با مسئول دفتر ارتباطات مردمی نماینده محترم بحث كردیم و ایشان احداث فرودگاه در مهاباد را از جمله مسائلی دانست كه حاجی آقا احمدی بصورت كاملا جدی و شدید پیگیری می نماید.ایشان در مورد احداث فرودگاه در مهاباد خوشبین بودند و صحت انتشار نامه ی وزیر محترم راه و شهر سازی در قبال احداث فرودگاه در شهرستان مهاباد(شهر اولین خلبان شهید دوران دفاع مقدس)را تایید نمودند.

15- احداث شهرك صنعتی و صنفی خلیفان

حاجی آقا عثمان احمدی در لا به لای سخنرانی خود اعلام داشتند كه این را در دستور كاری خود داریم و امید است مهاباد به یك شهر صنعتی ؛اقتصادی ؛تجاری تبدیل شود.

شاید در این میان مقوله ی فرهنگ از قلم افتاده است.

16- احداث دانشكده ادبیات و علوم انسانی

حاجی آقا عثمان احمدی نسبت به وارد فاز عملیاتی شدن این پروژه در دو هفته آینده خبر دادند و نسبت به تكمیل شدن كارهای مقدماتی جهت  روند احداث آن به ویژه در منطقه حاشیه نشین شهر ابراز خشنودی كردند.

17- احداث دانشكده پیراپزشكی؛پرستاری-مامایی؛تربیت معلم در مهاباد یا خلیفان و حتی گوك تپه

حاجی آقا عثمان احمدی در مورد این مسئله اهتمام مسئولان برای كلنگ زنی و آماده بودن عرصه جهت كلنگ زنی این دانشكده نیز خبر دادند و نوید بهره برداری هرچه سریعتر از این دو دانشكده دولتی را به شهروندان مهابادی دادند.

در مورد احداث دانشكده پرستاری-مامایی و تربیت معلم در مهاباد نتیجه ای در پی نداشتیم. اما با توجه به تصویب پارسال مجلس در مورد افزایش رشته های پزشكی و افزایش متقاضیان رشته های تربیت معلم احداث چنین دانشگاه هایی برای مهاباد دور از انتظار نخواهد بود

18- احداث پژوهش سرا؛رصد خانه

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد:خوشبختانه در بالای كوه داشا مجید و همزمان با احداث فرهنگسرا ؛رصد خانه را نیز در نظر گرفته ایم.همانطور كه همیشه گفته ایم یكی از عظیم ترین پروژه ی شهرداری مهاباد در این محدوده قرار گرفته است و هم اكنون مشغول خاكبرداری جهت احداث كمربندی میدان فلسطین به صارم بگ هستیم.

19- ابلاغ نشدن طرح تفصیلی مهاباد و ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر و بسیاری دیگر از مسائل

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد:طرح تفصیلی مهاباد در تاریخ24/4/93ابلاغ گردیده و مكانی كه قرار است زندان در آنجا احداث شود نزدیك تالار شیخ آقایی است.

20- احداث استخر(همانند استخر موج های آبی مشهد)؛ جلب توجه سرمایه گذاران پدیده شاندیز برای حضور در قطب گردشگری شمالغرب كشور

عضو شورای اسلامی شهر:چنین پروژه هایی بسیار گسترده و وسیع هستندو اینكه ما از ایشان سوال كردیم كه چرایكی از اعضای شورای شهر در وب سایت شخصی خویش چنین وعده هایی داده اند.ایشان در جواب گفتند كه چنین مسائلی شاید در دستور كار باشد اما انتشار آنها سبب افزایش سطح توقعات خواهد شد كه پسندیده نیست و مخالف چنین اقداماتی هستیم.

21- احداث كمپ ترك اعتیاد(dic)و پاكسازی میادین و خیابانها از حضور نابجای معتادان

عضو شورای شهر مهاباد:از طرف شهرداری مبلغی جهت احداث آن تعیین شده است.اوایل قرار بوده كه در منطقه مكریان احداث گردد كه با اعتراض اهالی این منطقه مواجه گردیده و امروزه به دنبال محلی مناسب جهت احداث آن هستیم.

22- بیرون آوردن شهر از بی هویتی!!!ورودی شهرستان مهاباد تابلوی خوش آمدگویی ندارد.

عضو شورای شهر:راست میگوییدآقای ذهابی:ایشان بر چنین مسئله تاكیید كردند و یكی بهترین اقدامات است كه باید صورت پذیرد.

استفاده از لامپ ها و تلویزیون های ال. ای .دی ممكن است ابتكاری جالب و جذاب باشد و پاسخگوی زمانهای متفاوت سال(نوروز؛اعیاد و تابستان) و همچنین قابل بكارگیری در شب و روز خواهد بود.

23- قریب به 80 درصد مدارس این شهرستان فرسوده هستند.

جناب آقای عثمان احمدی نسبت به این موضوع بسیار زیبا توضیحی دادند كه ما بر خود لازم میدانیم به جای اینكه در اینجا مطرح نماییم  با آب طلا بنویسیم.

24- راه اندازی نمایشگاهی بین المللی و دائمی (فرهنگی؛هنری و...)در شهرستان مهاباد

عضو شورای شهر:ایده ی جالبی است و سعی می شود بر روی چنین مسائلی به بحث بنشینیم

25- ساماندهی محل جمع آلوری زباله ها و نخاله های شهری

عضو شورای شهر:برای قسمت نخاله های شهری اقدام به تاسیس آژانس جمع آوری نخاله های شهری كرده ایم و برای قسمت جمع آوری زباله ها نیز مركز پسماند خواهیم داشت.

26- تغییر مسیر حرك اتوبوس های خط واحد(شمال به جنوب)؛ اصلاح یا كاهش بار ترافیكی سه راهی پشت تپ؛خیابان فلسطین؛خیابان شهید شهریكندی

عضو شورای شهر مهاباد:ما همچنین خط شرق به غرب را راه اندازی كرده ایم و تمامی ناوگان حمل و نقل را به سیستم الكترونیك مجهز نموده ایم.اما در مورد سایر مسائل مطروحه مطالعه و بررسی خواهیم كرد.

27-خبر خوشی كه این بار نماینده محترم مهاباد در مجلس شورای اسلامی برای مردم داشت    

تكمیل خط ریلی مهاباد-نقده تا پایان امسال و به صدا در آمدن قطعی سوت قطار در این شهر؛ام.آر.آی این شهر پس از تكمیل طبقه اول انشاءالله در نظر داریم با یاری خداوند متعال در طبقه دوم آن انژیوگرافی(جهت عمل های باز قلب)را در آن راه اندازی كنیم.شرط راه اندازی آن محوریت داشتن بر سایر شهرها و پوشش جمعیت یك میلیون نفری است كه مهاباد از این شرایط برخوردار است.الحمدلله امسال شاهد افتتاح بزرگترین واحد صنعتی استان(پتروشیمی) نیز خواهیم بود و از روند استخدامی این مجتمع نیز گزارشی اعلام كرد.سعی كرده ایم از طرح سوالهایی همانند منطقه ویژه اقتصادی ؛ساخت پل های متعدد زیر گذر و روگذر بپرهیزیم.

در پایان از آقایان عثمان احمدینماینده محترم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی؛فرهاد ذهابی مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه مهاباد و معاونت استانداری وسید عباس حسینیعضو شورای اسلامی شهر مهاباد  نهایت تشكر و سپاسگزاری را داریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2950
  • کل نظرات : 558
  • افراد آنلاین : 99
  • تعداد اعضا : 397
  • آی پی امروز : 462
  • آی پی دیروز : 165
  • بازدید امروز : 1,340
  • باردید دیروز : 473
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,340
  • بازدید ماه : 1,340
  • بازدید سال : 130,279
  • بازدید کلی : 3,965,742
  • کدهای اختصاصی
    پرتال تفریحی خبری کُردپاتوق . چت روم کردپاتوق . فیلم موزیک مستند
    جدیدترین ها