loading...
دنیای فیلم و سریال
فرهاد بازدید : 259 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)

سنندج-مجمع انتخابات هیئت فوتبال کردستان با حضور رئیس فدارسیون برگزار شد اما با حاشیه های همراه بود که نکاتی از وضعیت مدیریت نا به سامان فوتبال استان را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس بلاخره بعد از چند جلسه رایزنی و

مشورت و تلاش مسؤلان ورزش کردستان مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال کردستان روز یکشنبه 12 مهرماه با حضوراعضای مجمع و به ریاست علی کفاشیان رئیس فدارسیون فوتبال کشور و نایب رئیسی حامد جولائی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در سالن جلسات هتل شادی سنندج برگزارشد.

این مجمع که با اعلام قبلی قرار بود با حضور 6 نامزد برگزار شود اما دو نفر از نامزدها به نام های فرهاد شریف پور و محمد هادی مرادیانی در مجمع غایب بودند که به دلیل عدم شرکت در انتخابات انصراف محسوب شد و چهار نامزد دیگر به نامهای محمد اصلانی، رضا رحمانی، آزاد محمودیان و بهزاد ساعدی به ارائه برنامه های خود پرداختند.

محمد اصلانی ضمن ارائه برنامه چهارساله خود از شرکت در انتخابات به نفع یکی از نامزدها کنار گیری کرد و مجمع با سه نفر نامزد یعنی رضا رحمانی، بهزاد ساعدی و آزاد محمودیان انجام شد.

در ادامه مجمع هریک از نامزدها برنامه های چهار ساله خود را به مدت 10 دقیقه اعلام کردند و پس از انجام رأی گیری آزاد محمودیان 6 رای بدست آورد و 22 رای دیگر به رضا رحمانی تعلق گرفت که وی با کسب 22 رای از 28 رأی مأخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان کردستان انتخاب شد.

سایت نوای آبیدر سنندج در گزارشی به حواشی این مجمع پرداخته که بدین شرح است در این جلسه داغ فوتبالی هر کدام از شش کاندیداهای تصدی ریاست هیئت فوتبال کُردستان 10 دقیقه فرصت داشتند تا به بیان برنامه های خود برای یک دوره 4 ساله بپردازند که با توجه به عدم حضور 2 کاندیدا از ابتدای کار، فرصت بیشتری برای 4 کاندیدای بعدی باقی ماند.

بنا بر ترتیب حروف الفبا "محمد اصلانی" اولین کاندیدا بود که بنا بر اعلام مجری برنامه باید به اعلام برنامه های خود می پرداخت.

اصلانی که از اول کلامش مشخص بود دل خوشی از فوتبال کُردستان ندارد و می خواهد انتقاداتی صریح و تند نسبت به جامعه فوتبالی استان بیان کند، بر سر زمان ارائه شده با مجری برنامه به جر و بحث پرداخت.

مجری برنامه اعلام کرد که بر اساس آیین نامه، کاندیدا باید قبل از ارائه برنامه انصراف دهد و اگر وقت در اختیار وی قرار گیرد در انتخابات شرکت داده خواهد شد، اما اصلانی که گویا میلی به شرکت در انتخابات نداشت با تاکید بر اینکه این حق وی است که گلایه ها و حرف های دلش را در حضور رییس فدراسیون فوتبال بیان کند چرا که هزینه ای بالغ بر 100 هزار تومان برای طی مراحل ثبت نام پرداخت کرده است.

قبل از شروع حرف های اصلانی "حامد جولایی" مدیر کل ورزش و جوانان کُردستان اعلام کرد که گلایه نکنید! و نگویید که در گذشته چه کم کاری هایی شده، بلکه برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کنید.

نهایتاً با تایید علی کفاشیان و دیگر اعضا اصلانی شروع به سخنان تند و بی پرده خود در خصوص مشکلات جامعه فوتبالی کُردستان کرد که در ادامه آن را می خوانید.

اصلانی در بدو سخنانش اداره ورزش و جوانان را به دور زدن آیین نامه ها متهم کرد و اصرار داشت که باید سخنانش را در حضور رییس فدراسیون بگوید.

اصلانی اینگونه شروع کرد......." چند سالی خوشبختانه! از فوتبال دور بودم و متاسفانه! بر حسب یک اتفاق ناخواسته به دنیای فوتبال بازگشتم و واقعا از این بابت بسیار متاسفم. علی رغم تحصیلات بالای جامعه فوتبالی و تعاملات مثبت، بی اخلاقی در فوتبال بیداد می کند؛ بی حرمتی و اهانت بر سر چیزهایی که وجود ندارد. ما همگی برای نسل آینده و بچه هایی که می خواهند به دنیای فوتبال قدم بگذارند الگو هستیم که متاسفانه چیزی برای آموزش در زمینه اخلاقیات برای آنها نداریم. فحاشی، دروغ گفتن، باند بازی و دارو دسته جمع کردن از معضلات فوتبال کُردستان است....."

"....من اشتباه بزرگی کردم که به عنوان کاندیدای ریاست هیئت فوتبال کُردستان ثبت نام کردم چرا که فکر می کردم ورزش بر اصول پایبند است و بر داشته‌هایم می افزایم، اما ظاهراً عکس این قضیه صادق است. نمونه بارز بی اخلاقی در فوتبال کُردستان را در حرف های رکیک و دور از انسانیت برخی از مربیان، مسئولین باشگاه ها می توان مشاهده کرد که پشت سر یکدیگر می زنند و این به دور از شان و منزلت ورزش و اخلاقیات است. با این وضعیت نه تنها به فوتبال خدمت نکرده ایم، بلکه خفت به بار آورده ایم...."

اصلانی گلایه های خود را خطاب به اداره کل ورزش و جوانان کُردستان ادامه داد و گفت....."با تمامی احترامی که برای مجموعه ورزش و جوانان کُردستان قایلم، این اداره در امر فوتبال خوب عمل نکرده است. آنها در تلویزیون اعلام کردند که برخی از کاندیداها می توانند شرکت کنند در حالی که بعضی از آنها نه! سوال من است که کدامیک از این کاندیداها از من مدرک تحصیلی بالاتری دارد؟ هر کسی که به فوتبال کُردستان وارد شده است، 2 تا 3 سال گندی به بار می آورد و هیئت را ترک می کند. همین افراد زمانی که از آنها سوال می شود که چرا عملکرد شما ضعیف است در جواب می گویند که سیستم آلوده است. اگر سیستم آلوده است چرا از ابتدای به امر این قضیه را رو نکردید؟ سیستم متشکل از همگی ماهاست که آن را اداره می کنیم...."

"... برخی از روسای هیئت‌ها، مشاورین خود را از افراد بی تجربه و کم سن و سال انتخاب کرده اند. فردی که 20 سال سن دارد و به تازگی وارد دنیای فوتبال شده است، چطور می تواند کارهای اجرایی بزرگ در حد استان را انجام دهد؟ در این وضعیت فوتبال نفع مادی آنچنانی و میلیاردی برای افراد وجود ندارد که افراد اینچنین می خواهند به جامعه فوتبالی وارد شوند. من هیچگاه به دنبال اقناع هیئت‌های فوتبال شهرستان ها نبوده ام، چرا که برخی از آنها را قبول ندارم. باید به جای این حواشی مخرب، به دنبال تشکیل مجموعه ای فنی و کارامد باشیم تا تمامی استان کُردستان را پوشش دهد..."

اصلانی همچنین به سیستم رای گیری انتخابات هیئت فوتبال ایراد وارد کرد و ادامه داد....." رای من باید دست کسی باشد که می خواهم پس از تصدی پست ریاست هیئت وی را برکنار کنم و این خود نوعی معضل و ایراد در سیستم رای گیری است. من در ابتدا فکر می کردم که می توانم تغییری در وضعیت فوتبال کُردستان ایجاد کنم، اما با دیدن این وضعیت از شرکت در انتخابات کناره گیری می کنم و بهبود این سیستم را باید به همان هایی بسپاریم که این وضعیت را به وجود آورده اند. تصدی ریاست هیئت فوتبال کُردستان مرگ با اعمال شاقه است چرا که در این وضعیت بغرنج و بحرانی کاری از دست وی برنمی آید...."

در همین اثنا یکی از اعضای مجمع با اعتراض به حرف های اصلانی گفت که ما اینجاییم که برنامه ها را بشنویم نه به حرفهای عجیب و غریب شما گوش بدهیم.

اصلانی در جواب این فرد گفت که "چشم، منتظر پیشنهاد شما بودم!"

وی افزود...." از محضر تمامی افراد مجمع و حاضر در جلسه عذرخواهی می کنم که برای تصدی ریاست هیئت فوتبال کُردستان کاندید شدم؛ بنده توانایی این پست را ندارم. صرفا برای اینکه هزینه‌هایی را برای ثبت نام پرداخت کردم بر خود لازم می دانم که گلایه‌هایم را نیز بازگو کنم. حق من است که به عنوان یک فوتبالی در این مجمع سخنانم را بازگو کنم. در فوتبال کُردستان بسیار کسانی بودند و هستند که با مینی بوس آمدند! و با اتوبوس رفتند! تا زمانی که باند بازی و توهم "بچاپ بچاپ" در فوتبال کُردستان وجود داشته باشد، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. یکی از مشکلات اصلی هیئت فوتبال کُردستان خود اداره ورزش و جوانان است، چرا که اگر از کسی خوششان نیاید، وی را حذف می کنند. ...."

اصلانی در پایان سخنان تند و صریح خود به نفع "رضا رحمانی" - که در پایان نیز به عنوان رییس هیئت فوتبال کُردستان انتخاب شد – کناره گیری کرد.

در ادامه "افشین خوشگوار" معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کُردستان با گلایه از کاندیداها، گفت: در این مجمع هیچکدام از کاندیداها اشاره به آموزش و پرورش نکردند.

وی با اشاره به خانواده 268 هزار نفری آموزش و پرورش، افزود: پتانسیل های بالایی در آموزش و پرورش کُردستان در امر استعدادیابی و پرورش ورزشکاران وجود دارد که متاسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

 وی خطاب به رییس جدید هیئت فوتبال کُردستان گفت که باید در برنامه های خود تجدید نظر کنید و از ظرفیت های ورزشی آموزش و پرورش به نحو احسن بهره ببرید.

خوشگوار همچنین با گلایه از وضعیت نابسمان لیگ بزرگسال فوتبال کُردستان، گفت: لیگ بزرگسالان در چند سال اخیر جز دیگری، خشونت و اهانت ثمره ای نداشته است و لازم است هزینه های آن در مدارس فوتبال پایه و سنین پایین تر سرمایه گذاری شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کُردستان استعدادیابی آموزش و پرورش کُردستان را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد: در این زمینه استعدادهایی همچون "یادگار رستمی"، "سارو فاتحی" و "امیرعباس بیات" را به جامعه فوتبالی کُردستان و کشور معرفی کردیم و به صراحت می گویم که اداره ورزش و جوانان هیچ نقشی در پیدا کردن این استعدادها نداشته است.

منبع:کرد پرس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2950
  • کل نظرات : 558
  • افراد آنلاین : 73
  • تعداد اعضا : 397
  • آی پی امروز : 496
  • آی پی دیروز : 159
  • بازدید امروز : 1,370
  • باردید دیروز : 474
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 4,693
  • بازدید ماه : 4,693
  • بازدید سال : 133,632
  • بازدید کلی : 3,969,095
  • کدهای اختصاصی
    پرتال تفریحی خبری کُردپاتوق . چت روم کردپاتوق . فیلم موزیک مستند
    جدیدترین ها